joi, 11 iunie 2015

Bonsai

De multi ani mi-am dorit si eu un astfel de copacel si intre timp am si invatat multe despre bonsai. Am cautat prin florarii, unde doar ii admiram, si am descoperit ca preturile erau cam piperate. La inceput am ezitat sa imi cumpar unul. Am incercat sa ma sfatuiesc si eu cu cateva persoane apropiate, sa gasesc cel mai potrivit arbust care sa se adapteze la conditiile de la bloc si care sa se preteze la modelarea unui bonsai. Am  si un leandru, dar nu este ca bonsaiul.

Am gasit un copacel, dar conditiile din apartament nu au corespuns in intregime cu cele naturale, caci diferentele dintre anotimpuri si temperatura sunt foarte importante pentru bonsai.
Dar asa am invatat si eu si tare ma bucur ca nu am renuntat la a avea si a creste un bonsai. M-am gandit sa ii aleg un ghiveci din vas mic de ceramica, sa il ud cu moderatie, sa ii tai ramurile in fiecare luna. Imi placea ca acest vas imi permitea sa scot bonsaiul la cateva luni, in asa fel incat sa nu las copacelul sa se dezvolte.
Speram ca iarna nu isi va pierde frunzele. In primavara urmatoare m-am hotarat sa dau jos frunzele si micul pomisor a inmugurit, a facut niste frunze mici si verzi care formeaza acum o coroana frumoasa.
Cu timpul insa, voi modela cu foarfeca aceasta coroana, caci ideea de baza este ca bonsaiul sa arate ca si copacul original in natura, sub actiunea intemperiilor (ploaie, vant), ramuri inegale si radacina usor vizibila.
Iti trebuie multa rabdare si multa pricepere. Uneori trec ani pana cand o ramurica devine un pretios bonsai, dar eu consider ca merita acest efort.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu