luni, 11 ianuarie 2016

Casuta din lemn

Imi doresc la nebunie sa am si eu o casuta din lemn. In special, imi place foarte mult muntele, si unde ar fi mai potrivit sa ai o casa decat acolo? Faptul ca m-a impins curiozitatea sa caut pe internet case cu structura din lemn, era ceea ce m-a fermecat cel mai mult.  Ca sa ai o casa din lemn trebuie sa ai siguranta ca ai o structura buna si de calitate.  Totul ar fi prea frumos
sa imi vad visul implinit de a avea o casuta la munte, toata sa fie numai din lemn deosebit pentru structura , sa pot sta linistita si sa ma ralaxez, e tot ce mi-as putea dori.
Bine-nteles casuta  din lemn sa fie una de vacanta(am uitat sa specific cum as vrea ), sa ma pot duce in concediu acolo, sau sa imi petrec sarbatorile , si toate aniversarile. Dar as putea spune ca mai bine m-as muta de tot acolo, nu numai in vacante :)). 
Aceste casute din lemn sunt foarte ecologice, practice, si la mare cautare, in special de mine :)
Casele din lemn sunt avantajoase prin faptul ca aduc o viata sanatoasa, datorita materiei prime din care se construiesc casele, lemnul fiind un material de constructie modern, cu o buna rezistenta in timp. Construirea de casute de lemn poate fi cea mai buna alegere pentru toti cei care doresc un camin natural, economic si ecologic. Imi doresc asa ceva, ferice de cei ce au o casuta din lemn la munte, acei oameni sunt cei mai bogati sufleteste. 
Chiar discutam cu cineva despre construirea unei casute din lemn si imi spunea ca primul pas pentru construirea unei case este achizitionarea unui teren potrivit, dupa care urmeaza realizarea proiectului si obtinerea autorizatiilor de constructie. Odata obtinuta autorizatia de constructie se poate trece la realizarea fundatiei si racordurile la utilitati.
Era bine ce spunea persoana respectiva, dar oare aveam eu atati bani sa pot construi o casa din lemn la munte? Puteti spune ca visez prea mult, dar nu se stie niciodata ce se poate intampla intr-o zi, cine stie..
La inceput incepe stabilirea preţului corect pentru o casa din lemn diferă la fiecare proiect, în funcţie de structura peretelui, a acoperişului, de gradul de finisare, etc.
Se spune ca in Bucovina casele din lemn cu o vechime destul de mare,  au rezistenta mare si sunt intr-o stare buna. E perfect si acolo, dar tot la munte as prefera sa imi construiesc o casuta din lemn cu o structura buna. 
Materialele exclusiv ecologice sunt mai scumpe decat cele din varianta standard. Sunt mai scumpe pentru ca sunt mai rare, producatorii sunt mai putini din cauza cererii evident mai reduse- de aici si lipsa concurentei care ar tempera preturile iar informatiile competente sunt si ele destul de reduse. 
Casele din lemn masiv fără îndoială cel mai vechi sistem de construcţie, pot folosi lemnul rotund sau ecarisat dar şi lemnul lamelar.
''SC LITARH, cu sediul in Suceava, produce case de lemn si este infiintata in anul 1998. Facem parte din APROCOR, Asociatia producatorilor de case de lemn din Romania, avem dotarea necesara si oferim case din lemn in standarde de calitate similare cu cel al firmelor de prestigiu din Europa''.

2 comentarii: